Overslaan en ga direct naar de inhoud

Geschiedenis

Sinds 1956

Posterama is in 1956 opgericht en produceerde in die tijd met name posters voor bushokjes en abri’s. Van Nelle en de FRAM waren destijds grote klanten. De naam Posterama is ontstaan door het woord ‘poster’ te koppelen aan de in die tijd populaire toevoeging ‘ama’ (denk ook aan Lekturama, Panorama, etc.).

 

Start fietsindustrie

In 1982 begon Posterama voor de fietsindustrie te werken. Posterama bedrukte steeds vaker kunststof voor ringmappen en mappen. Vervolgens werd gekozen voor de strategie van verbreding en werd zeefdrukwerk in de meest brede zin van het woord aangeboden.

 

Internationalisering

De nieuwe eigenaar Frans-Theo Niemeijer koos voor specialisatie en internationalisering. Het bedrijf verhuisde in 2007 naar en nieuw, modern bedrijfspand in Heerenveen. Eind 2008 werden laboratoriumfaciliteiten met een eigen (poeder)lakinstallatie en moffeloven gecreëerd.

 

Overname

In 2009 nam Posterama de activiteiten van Zeefdrukkerij Van der Geest over, waardoor Posterama direct marktleider werd in het drukken van transfers voor de klompenindustrie. Er is een nieuwe weg ingeslagen: innovatie, betrouwbaarheid en betrokkenheid is waar het bij Posterama nu om draait.

 

Veel productontwikkeling

Vervolgens worden veel nieuwe, unieke producten voor de fietsindustrie ontwikkeld en wordt met behulp van een eigen spuitgietmachine kennis en ervaring opgedaan op het gebied van inmouldlabelling. Als snel dienen zich daarvoor de eerste klanten aan, die verrast zijn door de sublieme kwaliteit.

 

Samenwerking TNO/Holst Center

Serieuze stappen worden tegelijkertijd gezet op het gebied van bedrukte elektronica, mede in samenwerking met TNO/Holst Center. Dat alles wordt beloond met de nominatie voor de Erasmus Innovatie Award. Tegelijkertijd worden zusterbedrijven HighTech Label Engineering en DecoCoat opgericht als zelfstandige bedrijven vanuit eigen lab-activiteiten.

 

The Sppot

In 2016 trad Posterama toe tot de founding partners van The Sppot: een uniek platform van onafhankelijke bedrijven die verschillende en onderscheidende producten leveren aan lakkerijen binnen de fietsindustrie. De collega's van het Competence Center in Sofia worden getraind om regionaal klanten te assisteren en trainingsprogramma's worden ontwikkeld om fietsfabrieken te ondersteunen.

 

Onze NWD watertransfer breekt internationaal door

De NWD watertransfer breekt internationaal door, vanwege unieke eigenschappen, zoals de jarenlange verwerkbaarheid en veel kortere cyclustijden dan concurrerende producten. De gezamenlijke deelname aan of organisatie van de "grote 3" worden een jaarlijkse traditie: de Color Trend Days in het voorjaar, de stand op de Eurobike in de zomer en de Get Technical in het najaar.

 

Verschuiving markten

Door internationalisering heeft er een verschuiving plaatsgevonden van de markten waarin Posterama actief is. Naast de fietsindustrie waar Posterama nog steeds marktleider is, zijn ook de kunststof- medische en autoindustrie voor Posterama belangrijk geworden.

Contact & informatie

Heeft u een vraag over één van onze producten of technieken? Of wilt u een offerte ontvangen?
Neem dan vrijblijvend contact met ons op.